Corona - Skærpede restriktioner

Oprettet: 21.12.2021
Gældende Corona | Covid-19 restriktioner pr. 19. december 2021

- For perioden 19. december til 5. januar 2022, opfordres alle foreninger til at aflyse indendørs aktiviteter.
- Du skal bruge coronapas i svømmehaller. Børn under 15 år samt personer, der benytter svømmehaller som led i forenings-, undervisnings- eller uddannelsesaktiviteter er undtaget krav om coronapas.
- Fra søndag 19. december 2021 kl. 08:00 skal besøgende, tilskuere, publikummer og lignende på 12 år og derover have tildækket mund og næse ved brug af mundbind eller visir i lokaler, hvor der udøves idræts-, fritids- og foreningsaktiviteter, herunder svømmehaller, idrætshaller, træningscentre og foreningslokaler.
- Fra søndag den 19. december 2021 kl. 08.00 skal lege- og badelande holdes lukkede, ligesom der ikke må afvikles idrætsarrangementer med betalende tilskuere.

Foreningsaktiviteter, træning, kampe, turneringsaktiviteter, stævner mv. kan fortsat gennemføres med øget fokus på smitteforebyggende foranstaltninger herunder:

- Opfordring til at alle møder op omklædte. Opfordringen gælder dog ikke i svømmehaller, og andre steder hvor det ikke er foreneligt med aktiviteten.
- Opfordring til såvidt muligt at afholde aktiviteter, herunder sociale arrangementer, inden for mindre og faste grupper/hold, hvor dette kan gøres som en naturlig del af aktiviteten.
- Opfordring til såvidt muligt at aflevere og hente børn udendørs. Forældre og andre voksne opfordres endvidere til at holde afstand. Afstandsanbefalingen gælder ikke imellem udøvere udøvere, trænere samt mellem forældre og børn ved børn-voksenaktiviteter mv.

Hold jer opdaterede på Coronasmitte.dk og her på portalen for de gældende restrikrioner.

Denne besked er relevant indtil: 01.02.2022