Vigtig info fra Conventus

Oprettet: 05.09.2022

Hackerangreb på vores medlemssystem i 2017.

Københavns Politis afdeling for økonomisk kriminalitet er under en efterforskning kommet frem til, at en hacker i 2017 er lykkedes med at udtrække oplysninger om e-mail adresser og adgangskoder på profiler fra vores foreningssystem, Conventus. I 2018 gennemgik Conventus en stor sikkerheds opdatering med meget udvidet overvågning, så lignende tilfælde forhindres.

Conventus kan ikke vide nøjagtig hvilke profiler det drejer sig om og ud fra et forsigtighedsprincip anbefales derfor følgende:

• At du skifter adgangskode, hvis ikke du har skiftet adgangskode siden 2017. Hvis du har brugt samme adgangskode til andre tjenester på nettet bør disse også skiftes.
  • Har du brugt den adgangskode, der automatisk kommer fra foreningen/Conventus, eller efter 2017 har bedt om ny adgangskode i forbindelse med log ind, så behøver du ikke foretage dig noget.

Adgangskoden skiftes ved at logge på Medlemslogin ( Indsæt link til foreningens hjemmeside hvor  Medlemslogin er )

Det anbefales dog altid at bruge forskellige adgangskoder til hver tjeneste, som så kan styres via en app, eller skifte adgangskoder med jævne mellemrum.

Vi beklager meget episoden og glæder os over politiets indsat i sagen.

Conventus har sendt besked til alle de foreninger som anvender Conventus i dag, via administratormailen.

Har i spørgsmål til ovenstående skal i kontakte Conventus.

Denne besked er relevant indtil: 01.12.2022