Underskrivning af indberetninger, ansøgning og regnskaber

Ved indberetning af regnskaber og ansøgninger via Foreningsportalen gælder der bestemte krav til login, tilkendegivelse og dokumentation.

Login med personligt MitID

For at logge ind på Foreningsportalen skal alle brugere anvende deres personlige MitID.

Når du logger ind med MitID første gang, bliver du bedt om at oplyse dit personlige brugernavn og adgangskode. Dette bruges én gang, så systemet kan sammenkoble dine oplysninger. Fremover bruges kun MitID ved login.

Hvis du er aktiv i flere foreninger, kan du kontakte fritidsafdelingen for at blive oprettet med én samlet adgang til alle foreningerne.

Krav før indberetning kan gennemføres

Inden der kan indberettes lokaleudgifter og andet, skal følgende være på plads i Foreningsportalen:

Der skal sættes flueben i:

  • Erklæring om indhentning af børneattester
  • Erklæring om underskrevet forenings-/tilskudsregnskab

Medlemsindberetning skal være indtastet og fordelt på både aktiviteter og alder.

Godkendelse af regnskab

Ved flueben erklæringe foreningen, at der foreligger et:

  • godkendt og underskrevet forening-/tilskudsregnskab, som kan fremsendes ved forespørgsel.

Der skal altså ikke uploades regnskabet ved indendelsen, men det skal dokumenteres med underskrifter fra hele bestyrelsen og foreningens revisor.

Registrering af kontaktpersoner

Alle medlemmer af bestyrelsen og foreningens revisor skal være registreret i foreningens kontaktoplysninger med de nødvendige kontaktoplysninger.

Umyndige bestyrelsesmedlemmer

  • Er et bestyrelsesmedlem under 16 år eller umyndigt, skal underskrivning foretages af værgen

  • Fra det fyldte 16. år kan medlemmet få MitID og selv underskriv

Hvis en værge underskriver på vegne af et umyndigt bestyrelsesmedlem, skal der uploades en erklæring i feltet "Revisorerklæring", hvor det fremgår, at underskriften er givet på vegne af den umyndige.