Damtoftennatur

DamtoftenNatur er et almennyttigt boligområde i Ringkøbing Syd.

Første tiltag omhandlende ”Damtoftennatur” fandt sted ved et ekstraordinært afdelingsmøde i afdeling 5 den 25. september 2023.

Initiativtagerne til ”DamtoftenNatur”.

Peder C. Hvistendahl interessent nr.:19951, som medlem af Ringkøbing Boligforening,RB, fra 1. august 2010.

Medlem af  RB's repræsentantskab og afdelingsbestyrelse for afdeling 5 i Damtoften.

Flemming Poulsen interessent nr.:9378, som medlem af RB

fra !5. november 2005. Beboerrepræsentant, tidligere medlem af afdelingsbestyrelsen for afdeling 5, projektkoordinator.

Målsætning for damtoftennatur.dk

Vi har brug for deltagere til DamtoftenNatur, som kan se sig selv i nedenstående beskrivelse. Projektet vil blive en løbende udvvikling i årerne fremover til målsætningen er opnået.

Projektgruppen ser for os et billede af blomstrende liv med børn, unge, og ældre, som mødes i fællesskab om pleje af buske, plantning af blomster, bygge kvas hegn, plante microskov. Samtidig høres de vilde biers summen i luften travlt beskæftiget med at bestøve vores blomster. Sommerfuglene flyver ligeledes omkring og bestøver de farverige blomster, alt dette til gavn og glæde for menneskene, som både er betragtere og deltagere i denne livsskabende smeltedigel af aktiviteter. Som et ekstra plus vil de nærliggende skoler kunne inddrage DamtoftenNatur til undervisningsformål og leg.

I DamtoftenNatur kan vi mødes så forskellige, som vi er, med et åbent sind om samvær i et miljø, som også tager hensyn til de 17 verdens mål.
Dette er vort langsigtede mål for et fremtidigt udendørsliv i DamtoftenNatur.
Så lad alle gode kræfter samles om løsningen af denne opgave i de kommende år.

E-mail: damtoftennatur@outlook.dk

Velkommen!

Damtoftennatur

Damtoften 9,2tv